2013. november 2., szombat

A házi könyvtáram - avagy könyvhajsza Aberdeenben :)

Mint a legtöbben tudjátok, élek-halok a könyvekért, nem véletlenül mentem irodalom szakra! :) Nem csak a tartalmat szeretem, hanem a formát - soha nem olvasok számítógépen, vagy e-bookot. Szükségem van a "megtestesült" könyvre, amit cipelhetek magammal, stb... Szóval nekiálltam feltölteni a könyvtáramat itt, és most erről írnék egy rövidebb bejegyzést.


Nem nagyon veszek újonnan könyvet, mivel elég drága. Legalábbis az én pénztárcámnak. Inkább antikváriumokban sétálgatok, és közel újszerű állapotban nagyon olcsón lehet könyveket kapni, arról nem is beszélve, hogy van valami elvarázsolt hangulata ezeknek a kis régi boltoknak. Volt néhány nagyon jó vételem. Egy Cat's Protection nevű (először azt hittem kisállatkereskedés :P) boltban 50 penniért megszereztem a Da Vinci kódot, illetve az első Harry Potter kötetet. Ez kivételes helyzet volt, a törzshelyem igazából az Old Aberdeen Bookstore, ami az óvárosban egy csendes kis bolt, egy kedves idős tulajdonossal, aki már ismer, és tudja, hogy nem nagyon távozom üres kézzel. :D

Ebben a boltban kötelezőket is lehet kapni, megéri felkeresni. Újonnan a Study in Scarlet 8 font volt a 'hivatalos' könyvesboltban. Én megvettem a "Complete Sherlock Holmes Stories", 1500 oldalas gyűjteményt 3 fontért! A vaskos 3000 oldalas Oxford angol-francia, francia-angol szótár (lásd a kép jobb szélén elterülve) 7 fontba került a bolt 40/45-ös árával ellentétben. Szóval ennyit lehet spórolni. Külön vicc, hogy a legtöbbet nem is olvasták: az ötven centes Da Vinci kód még ki sem volt nyitva soha.

Szeretek még egy HMV nevű multimédia boltba járni, ahol minden van: könyvek, CD-k, DVD-k. Tűrhető árakkal dolgozik (egy klasszikus CD, mondjuk a Metallica Muster of Puppets-e 4 fontba  kerül, a háromszoros magyar importárhoz képest). Néha vannak akciók, így tudtam a Trainspottingot 2 fontért újonnan megszerezni, illetve egy másik Welsh könyvet 1 fontért.

A polcom elrendezése logikus, mégha nem is látszik annak. :D
Négy szekcióm van, amin belül minden betűrendben van. Bal oldalról indulva a magyar könyvekkel kezdődik. Van egy darab. :D Ennyit hoztam magammal csak sajnos... De legalább nem volt nehéz betűrendbe rakni. :P Utána angol nyelvű "sima" olvasmányok kezdődnek, amiket érdeklődésből vettem, és nem kényszerítettek rám. Ez után jönnek a kötelező olvasmányok, majd a francia szekció, ahol nem választottam külön a kedvtelést a kötelezőtől, mivel nincs túl sok könyvem még.

És akkor, mim is van? :D

Magyar könyvek
Gárdonyi Géza - A láthatatlan ember

Angol könyvek
Adams, Douglas - The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
Brown, Dan - The Da Vinci Code
Creative Writing Society Anthology 2012, 2013 (az egyetemi írói kör antológiái)
Heller, Joseph - Catch 22
Robertson, James - Joseph Knight
Rowling, J.K. - Harry Potter and the Philosopher's Stone
Steinbeck, John - Of Mice and Men
Tolkien, J.R.R. - The Lord the Rings Trilogy
Welsh, Irvine - Filth
Welsh, Irvine - Trainspotting

Angol kötelezők
Burns, Robert - Selected Poems
Dekker, Thomas / Middleton, Thomas - The Roaring Girl
Doyle, Sir Arthur Conan - The Penguin Complete Sherlock Holmes
Hogg, James - The Memoirs and Confessions of a Justified Sinner
Keegan, Paul (editor) - The Penguin Book of English Verse
Tatar, Maria (editor) - The Classic Fairy Tales

Francia könyvek
Baudelaire, Charles - Les fleurs du mal
Ernaux, Annie - La place
Maupassant, Guy de - Une vie
Prévert, Jacques - Paroles

és persze még közel sem fejeztem be... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése